Gotovo na svakom putu veoma često možemo videti mnogo raskrsnica kao i priključne sporedne puteve kojima vozila dolaze iz okolnih naselja, iz šuma, sa njiva. Ovakva situacija je vrlo karakteristična i za put Bor – Brestovačka Banja, međutim postavlja se pitanje zašto same raskrsnice i sporedni putevi koji se priključuju putu Bor – Brestovačka Banja mogu biti potencijalni uzrok saobraćajnih nezgoda?
Ukoliko ste se barem jednom vozili putem od Bora do Brestovačke Banje, sigurno ste primetili da duž celog puta imate mogućnost da skrenete u neko od okolnih naselja. Osim toga veoma je značajna i raskrsnica puta koja sa jedne strane vodi ka Brestovačkoj Banji, sa druge preko mosta dalje put Selišta i ka Beogradu, a sa treće ka selu Brestovac. Ono što je gotovo neizostavno, sa leve i desne strane ovog puta takođe postoji i pregršt nelegalnih, sporednih puteva.
Značaj ovakvih raskrsnica kao i mnogobrojnih sporednih puteva je veoma veliki, ali se postavlja nekoliko pitanja:
- Kakvo je njihovo uređenje?
- Da li su raskrsnice i sporedni putevi označeni kako treba?
- Koliko su raskrsnice i sporedni putevi uopšte vidljivi i osvetljeni?
Kako su uređene značajne raskrsnice na ovom putu?
Da bi raskrsnice i sporedni putevi bili što jasnije uočljiviji i što bezbedniji za odvijanje saobraćaja, potrebno je da su ove raskrsnice i sporedni putevi označeni kako treba, kako znakovima, tako i horizontalnom signalizacijom na samom putu, ali i dobro osvetljeni.
Na putu Bor – Brestovačka Banja postoji nekoliko značajnih raskrsnica, a kao jedna od takvih raskrsnica se prevashodno izdvaja ona koja predstavlja skretanje ka selu Brestovac i naselju Bor 2. Za ovu raskrsnicu možemo reći da je možda i najbolje uređena na ovom putu pre svega jer je na samom putu horizontalnom signalizacijom jasno naglašeno da vozila imaju mogućnost skretanja ka selu Brestovac sa jedne strane, kao i ka naselju Bor 2 sa druge strane.
Osim horizontalne signalizacije, za ovu raskrsnicu su dosta dobro postavljeni i saobraćajni znakovi koji jasno naglašavaju da je upravo u ovom delu raskrsnica, kao i dozvoljenu brzinu kretanja na ovoj deonici.
Ono što bi na ovoj raskrsnici mogao biti problem, jeste osvetljenje raskrsnice. Iako je možda ova deonica puta dosta dobro vidljiva tokom dana i dobrih vremenskih uslova, u večernjim satima, kao i tokom loših vremenskih uslova vidljivost je veoma smanjena i može imati značajan uticaj za bezbednost saobraćaja.
Raskrsnica puta kojom vozila mogu ići ka Brestovačkoj Banji, ali i ka selu Brestovac ili preko mosta ka Beogradu, je veoma značajna deonica na putu Bor – Brestovačka Banja.
Iako je na ovoj deonici znakovima dosta dobro naglašeno gde je potrebno skrenuti u zavisnosti od izbora pravca kretanja, kao i predstavljena brzina kretanja i znakovi upozorenja, na ovom delu postoje dva velika nedostatka.
Pre svega, na ovoj deonici horizontalna signalizacija uopšte ne postoji i na taj način su gotovo svi vozači uskraćeni za dodatno informisanje i lakšu i bezbedniju vožnju.
Međutim, još veći, višegodišnji problem na ovoj deonici predstavlja neosvetljenost ove raskrsnice. Koliko god da je tokom dana ova deonica dosta dobro vidljiva, sa prvim mrakom je na ovoj dosta rizičnoj deonici vidljivost veoma loša. U datom trenutku, na ovoj deonici u potpunom mraku, mogu naići vozila iz gotovo svakog od datih pravaca što može staviti u nezavidan položaj svakog od učesnika saobraćaja. Osvetljenje ove deonice je veoma značajno.
Naredno veoma bitno skretanje na ovom putu, jeste skretanje na takozvanom Starobanjskom putu kojim se može stići do naselja Bor 2 i Metalurg. Ovo skretanje je dosta značajno jer je promet vozila izuzetno veliki, kako kada su u pitanju automobili, tako i kada je reč o dvotočkašima.
Ukoliko se osvrnemo na uređenje ovog skretanja, možemo uvideti da ovde mnogo toga nedostaje. Veoma je jasno uočljivo da nikakva saobraćajna signalizacija ovde ne usmerava učesnike saobraćaja na skretanje na Starobanjski put, kao ni vozače sa glavnog puta da će im se upravo sa Starobanjskog puta priključiti druga vozila. Od saobraćajnih znakova, jedino je postavljen znak “stop” za ona vozila koja dolaze sa Starobanjskog puta.
Osim nepostojanja saobraćajnih znakova, jasno je uočljivo da je potrebno poraditi i na horizontalnoj signalizaciji čiji je značaj za jedno ovakvo skretanje veoma velik.
Još jedan veoma značajan nedostatak i na ovoj raskrsnici jeste dosta loše osvetljenje ovog skretanja, koje takođe može biti jedan od uzročnika saobraćajnih nezgoda na ovoj deonici puta.
Kao još jedna značajna raskrsnica na putu Bor – Brestovačka Banja, izdvaja se raskrsnica u kojoj se sa glavnog puta skreće ka naselju Banjsko Polje.
Za ovakvu raskrsnicu može se reći da je osim dobre vidljivosti tokom dana, sasvim “pristojno” i osvetljena što pomaže vozačima u večernjim satima da što bezbednije skrenu ka Banjskom Polju.
Međutim, ovde se sa druge strane izdvajaju dva dosta značajnija problema u vidu loše postavljenih saobraćajnih znakova, kao i horizontalne signalizacije na putu. Ukoliko obratimo pažnju na saobraćajne znakove, možemo videti da je postojanje ovih znakova veoma “siromašno” i da gotovo nema vertikalne signalizacije koja vozače može da usmeri u kretanju na ovoj deonici. Osim znakova, ovde nema postavljene horizontalne signalizacije koja bi vozačima jasno naglasila da je ovde moguće skretanje ka Banjskom Polju.
Poslednje u nizu značajnih skretanja na put Bor – Brestovačka Banja, jeste skretanje kojim se sa glavnog puta stiže u “Zijin Bor klub”.
Baš kao i kod prethodno predstavljenih skretanja i raskrsnica, i ovde se veoma jasno mogu uočiti različiti nedostaci. Jasno je vidljivo da su na ovoj deonici postavljene bandere kojima je do nekle i omogućena veća vidljivost u večernjim časovima, ali osim toga, ovde postoje dva već ranije uočena nedostatka.
Na ovoj deonici, kao i kod prethodnih skretanja, je veoma značajno to što, osim table koja naglašava da je u blizini već spomenuti klub, nema niti jednog saobraćajnog znaka koji vozače upućuje na skretanje ka ovom klubu, a osim toga, ne postoji ni potrebna horizontalna signalizacija koja bi dodatno pomogla vozačima.
Osim značajnih raskrsnica, na putu Bor – Brestovačka Banja postoji mnogo nelegalnih, sporednih puteva koji umnogome mogu uticati na tok i bezbednost saobraćaja na ovom putu.
Ono što je karakteristično za svaki od ovih sporednih puteva, ni jedan od njih nije obeležen odgovarajućom saobraćajnom signalizacijom koja bi vozače upravo upozorila na to da se tu nalazi određeno ukrštanje na koje je značajno obrati pažnju.
Ovakvi sporedni putevi često utiču na nepreglednost saobraćaja a kao rešenje ovog problema bi moglo biti postavljanje saobraćajnih ogledala. Primer nepreglednosti saobraćaja jeste situacija kada se na upravo jednom od ovakvih sporednih puteva zaustavi i autobus, iz razloga što su na takvim mestima postavljena određena autobuska stajališta, što u nezavidnu situaciju postavlja kako vozače sa sporednih puteva, tako i vozače koji nailaze glavnim putem.
Kao još jedan značajan problem može se javiti i to što ove nelegalne, sporedne puteve često koriste poljoprivredna vozila koja se priključuju glavnom putu i na njemu nanose blato jer ne postoji određeni izdvojeni prostor na kome se vozila mogu očistiti od blata.
Na osnovu prethodno predstavljenih detalja sa puta Bor – Brestovačka Banja, jasno je da postoji mnogo različitih i značajnih nedostataka koji mogu uticati na nebezbednost saobraćaja na ovoj deonici kada su raskrsnice i sporedni putevi u pitanju.
Nedostatak vertikalne ili horizontalne saobraćajne signalizacije, kao i njihova neusklađenost mogu da zbune svakog učesnika saobraćaja, a problem bezbednosti saobraćaja na ovom putu ogleda si u neosvetljenosti većeg broja ovakvih raskrsnica i skretanja. Osim toga, pre ukrštanja sa nelegalnim sporednim putevima je saobraćajnom signalizacijom potrebno smanjiti dozvoljenu brzinu kretanja vozila.
Raskrsnice i nelegalni, sporedni putevi jesu neizostavne deonice gotovo svakog puta, ali je veoma značajno prilagoditi ih tako da obezbede što sigurniju vožnju svih učesnika u saobraćaju.
Koliko Vam je bio koristan tekst?
Kliknite na zvezdicu kako biste ocenili tekst!
Prosečna ocena 4 / 5. Broj glasova: 10
Još uvek nema ocena! Budite prvi koji će oceniti ovaj tekst!