Put od Bora do Brestovačke Banje jedan je od najnebezbednijih puteva u našem okruženju o čemu govore i mnogi statistički podaci. Zbog sve učestalijih saobraćajnih nezgoda na ovom putu prethodne godine je uređena jedna manja deonica puta, što je svakako pohvalno, međutim veoma je upitno zašto JP “Putevi Srbije” nije u potpunosti ispunilo obećano i uradilo svoj posao kada je uređenje ovog puta u pitanju?
Krajem avgusta prethodne godine započeto je uređivanje deonice puta Bor – Brestovačka Banja u dužini od 1600 metara, a već početkom septembra predstavljena deonica je asfaltirana, obeležena linija za odvajanje saobraćajnih traka i odrađena bankina od tucanika, međutim…
Izvođenje radova na ovoj deonici puta planirano je da bude završeno do 3. septembra 2024. godine, ali ovi radovi definitivno nisu u potpunosti izvedeni do kraja. Naime, na borskom portalu Ist Media, nekoliko dana nakon asfaltiranja ove deonice puta, objavljena je vest u kojoj je jasno pojašnjeno da se na asfaltiranoj deonici pojavila nova opasnost na putu u vidu ogromne količine rizle.
Pojava ovolike količine rizle na putu jasno je prouzrokovana zbog same strukture bankine koja je napravljena od tucanika, što je svakako trebalo predvideti i taj nedostatak rešiti postavljanjem ivičnjaka čime se novouređena deonica puta, ne bi učinila ponovo opasnom za saobraćaj. Ukoliko i sada budete prošli ovom deonicom puta, videćete da rizle u manjoj ili većoj količini i dalje ima na kolovozu.
Nakon ovog upozorenja od strane naših medijskih kolega, kao i jasnog uočavanja nepotpuno završenih radova na novoj deonici puta, novinari portala Ist Media želeli su da od strane nadležnih iz Puteva Srbije saznaju da li će uopšte na ovoj deonici puta biti postavljeni ivičnjaci kao što je i planirano.
Prema odgovoru koji su novinari borskog portala dobili, izvođač radova je dobio nalog da se na novoj deonici puta popravi bankina koja je urađena od tucanika, čime bi se eventualno rešio problem rizle na putu. Osim toga, u odgovoru je jasno naglašeno da će se u narednom periodu (što je ispalo da može biti bilo kada) realizovati druga faza radova koja će obuhvatati postavljanje odbojne ograde, uzdignute ivičnjake, rigole, zaštitne mreže…
Da ova deonica puta nije u potpunosti uređena kako treba, baš kao i celokupna dužina puta Bor – Brestovačka Banja, potvrdio nam je i Igor Velić, master inženjer saobraćaja iz udruženja Sigurne staze. Ovaj prilog urađen je u oktobru mesecu prethodne godine, ali je situacija na samom putu i tada bila ista kao i u septembru.
Da li se državne institucije na ovaj način igraju sa ljudskim životima?
Na pomenutoj deonici puta koja nije uređena u potpunosti kako treba, u prethodnom periodu desio se veliki broj saobraćajnih nezgoda, a među njima svakako je najznačajnija saobraćajna nezgoda koja se desila početkom juna prethodne godine u kojoj je smrtno stradala osamnaestogodišnja devojka, a još četvoro njenih vršnjaka lakše i teže povređeno.
Samo zamenom asfalta na ovoj kritičnoj deonici puta urađen je jedan manji korak ka rešavanju ovog značajnog problema, ali ne može se samo asfaltiranjem puta smatrati da je problem tek tako nestao.
Do početka druge faze radova još uvek nije došlo jer JP Putevi Srbije nije pokrenulo realizaciju obećanog, tako da je ova deonica puta ostavljena delimično uređenom, ali i dalje potencijalno opasnom za saobraćaj.
I tako dok čekamo da se ovaj deo puta u potpunosti uredi, na putu Bor – Brestovačka Banja – Žagubica, prema informacijama sa zvaničnog sajta JP Putevi Srbije, trenutno se obavljaju radovi na modifikaciji državnog puta za potrebe vangabaritnog transporta delova vetrogeneratora za izgradnju vetroparka na planini Crni vrh, a ovi radovi će trajati do 5. aprila ove godine.
Planirane aktivnosti nas u svakom slučaju mogu dovesti i do razmišljanja da li će se prilikom transporta planiranih delova za potrebe vetroparka ovaj državni put dodatno oštetiti i učiniti još nebezbednijim za saobraćaj u narednom periodu.
Koliko Vam je bio koristan tekst?
Kliknite na zvezdicu kako biste ocenili tekst!
Prosečna ocena 5 / 5. Broj glasova: 1
Još uvek nema ocena! Budite prvi koji će oceniti ovaj tekst!