Nakon što se pokrenulo pitanje višegodišnjeg problema puta Bor – Brestovačka Banja uz jasno navođenje sve češćih saobraćajnih nezgoda na ovom putu koje se nekada i ne prijavljuju nadležnima, kao i jasno predstavljenih nedostataka samog puta, na društvenim mrežama pokrenuta je “lavina” komentara na ovu temu.
Nedavno je objavljen tekst u kome je jasno naznačen put Bor – Brestovačka Banja kao put na kome se u Boru veoma često dešavaju saobraćajne nezgode sa manjom ili većom materijalnom štetom, ali neretko i sa teškim telesnim povredama ili nažalost smrtnim ishodom.
Iako je u samom tekstu jasno naglašeno da je ovaj put prepun nedostataka od same konfiguracije puta, koja nije prilagođena za što bezbedniju vožnju, nekvalitetno odrađene rekonstrukcije puta, nedostatka velikog broja značajnih saobraćajnih znakova, nepostojanja osnovnih elemenata za veću bezbednost saobraćaja, na društvenim mrežama pojavio se veliki broj komentara koji i pored svega navedenog kao glavni uzrok saobraćajnih nezgoda izdvajaju isključivo vozače koji upravljaju motornim vozilima.
Prema mnogim komentarima se može videti da su kao uzrok saobraćajnih nezgoda pre svega targetirani vozači koji ne poštuju ograničenja brzine na putu (mada bi bolja saobraćajna signalizacija na ovom putu sigurno pomogla da se brzina vožnje reguliše), bahatost samih vozača, vožnja pod dejstvom alkohola ili psihoaktivnih supstanci, dok se uticaj samog puta u dobroj meri zanemaruje.
Činjenica je da je uticaj samih vozača na broj saobraćajnih nezgoda u velikom procentu, ali šta ćemo sa tom činjenicom da je sam put osnova za bezbednu vožnju i sprečavanje saobraćajnih nezgoda i zašto se do sada veći napori nisu uložili za rešavanje ovog problema?
O stanju samog puta i velikom broju nerešenih nedostataka je detaljno govorio Igor Velić, master inženjer saobraćaja, iz udruženja “Sigurne staze” u izjavi za televiziju “Nova S”.
Igor se dotakao svakog predstavljenog problema u tekstu o putu Bor – Brestovačka Banja, jasno naglasio sa lica mesta kakvo je stanje puta i koliko se ustvari ne vrši redovno održavanje od strane nadležnih službi, a kao jedan od značajnijih podataka izneo je i činjenicu da je prema statistici u Srbiji kod 34% saobraćajnih nezgoda jedan od faktora upravo put, a da sa druge strane za gotovo ni jednu nezgodu nije odgovarao upravljač puta.
Celokupnu Igorovu izjavu možete pogledati u videu ispod.
Sama činjenica da je prethodna izjava snimljena pored autobuskog stajališta koje pre svega nije obeleženo na najbolji način i nalazi se u oštroj krivini, dovoljan je pokazatelj da se o bezbednosti na ovom putu ne razmišlja u potpunosti.
Apsolutno je potrebno apelovati na sve vozače da prilagode brzinu vožnje, ali ukoliko jedan ovakav put i dalje ostane u istom stanju, postavlja se veliko pitanje da li će i poštovanje svih saobraćajnih propisa biti dovoljno da se vozači na ovom putu osećaju u potpunosti bezbedno?!
Rad medija Tebrizam podržava Švedska u okviru programa Beogradske otvorene škole „Mladi i mediji za demokratski razvoj“.