Digitalna pismenost, medijska pismenost, kritičko mišljenje, značaj veštačke inteligencije, teme su koje su neizostavne u današnje doba i koje su zasigurno osnova za obrazovanje u budućnosti, teme kojima bi trebalo značajno posvetiti pažnju. O većini ovih tema govorilo se i diskutovalo na tribini koja je održana u Boru.
U ponedeljak 4. oktobra u Narodnoj biblioteci Bor održana je tribina pod nazivom “Medijska pismenost i kritičko mišljenje u doba veštačke inteligencije” u organizaciji “Biblioteke plus”.
U sali borske biblioteke okupili su se đaci osnovnih i srednjih škola, profesori, nastavnici, prosvetni radnici, predstavnici medija, kao i građani koji su želeli da nešto više saznaju i diskutuju o danas veoma značajnim pojmovima digitalne, medijske pismenosti, kao i korišćenju veštačke inteligencije i njenog uticaja na rad i učenje.
U nešto više od dva sata razgovora i diskusija, publici su se predstavili, pre svega Violeta Kecman iz V beogradske gimnazije, koja je od svih učesnika jedina mogla da fizički prisustvuje samoj tribini. Osim Violete, putem video poziva se, iz opravdanih razloga, tribini priključila i doc. dr Dobrinka Kuzmanović sa Filološkog fakulteta.
Treći predstavnik tribine prof. dr Bojan Lazarević sa Univerziteta Florida, Gejnsvil, SAD, predstavio je sebe i svoja iskustva u radu sa veštačkom inteligencijom putem dva video-snimka. Na osnovu Bojanovih priča, prisutnima je malo bliže predstavljeno na koji način veštačka inteligencija funkcioniše, kao i kako se to može primeniti u nastavi.
Kroz same razgovore, Violeta Kecman i Dobrinka Kuzmanović su se osvrnule na značaj veštačke inteligencije danas, govorile o tome kako veštačka intelignecija utiče na učenje, ali i iznele na koji način su i same iskoristile veštačku inteligenciju u nastavi i koliko je i same smatraju manje ili više korisnom.
Violeta je u svom izlaganju navela i primer kojim je predstavila kako veštačkom inteligencijom može da se i medijski manipuliše, na šta se svakako treba obratiti velika pažnja, ali je svakako bitno mladima i odraslima i približiti šta je to medijska pismenost i kakvi sve vidovi manipulacije postoje.
Svoje učešće u ovoj tribini su uzeli i sami posetioci te smo u nekoliko navrata mogli da čujemo i određena iskustva pre svega od strane samih učesnika, ali i iz ugla nastavnika, na koji način veštačka inteligencija može da pomogne kako učenju, tako i na časovima, kao i da li je to veštačka inteligencija neprijatelj budućnosti ili je samo potrebno koristiti u određenim granicama.
Činjenica je da mnoge novine u našem obrazovanju umeju da se prihvataju veoma sporo, međutim i prethodna iskustva su nas naučila da je informaciono-komunikaciona tehnologija neizostavan deo nastave u školama i nešto bez čega se definitivno danas ne može.
Iako je veoma jasno da nešto nepoznato, može da izazove veliku bojaznost kod svakoga, postojanje informacija na internetu, kao i određene nebezbednosti, nisu nastale sa pojavom veštačke inteligencije. Definitivno je da sve što je novo ima svojih prednosti i nedostataka, treba biti oprezan, ali ne možemo davati sud tek dok takvu stvar i sami do detalja ne upoznamo.
Pogledajte i kako je bilo na ovoj tribini u galeriji ispod.