Besplatne radionice digitalne i medijske pismenosti nisu baš česta pojava za grad Bor ali je određeni broj mladih iskoristio priliku da prošire svoja znanja i iskoriste mogućnost za učešće na Erasmus+ radionicama.
Tri dana veoma zanimljivog druženja, opuštene atmosfere, novih poznanstava i pre svega neka nova i korisna znanja koja će svakom mladom čoveku biti veoma korisna kako i tokom školovanja, studija, tako i u budućnosti za potencijalne poslove. Tebrizam je ovim radionicama pružio priliku mladima da učestvuju na radionicama malo drugačijeg tipa ali i da dosta bliže upoznaju same članove organizacije i rad Tebrizma.
Kako da funkcionišem u digitalnom svetu?
Prva radionica uvela je mlade u svet digitalne pismenosti.
Učesnici su imali priliku da se upoznaju sa značajem digitalne pismenosti, kako da zaštite sebe i svoje podatke na internetu, da razumeju koje sve to grane digitalne pismenosti postoje i šta one predstavljaju, ali i da saznaju koji su to neki digitalni alati koje mogu svakodnevno da koriste i lakše funkcionišu u digitalnom svetu.
Nakon uvodnih aktivnosti učesnici su imali priliku da koriste određene alate za učenje i pronalaženje rešenja za određene problema na koje nailaze. Videli su nekoliko primera kako je kroz određene korake moguće doći do rešenja, a zatim su podeljeni u grupama imali priliku da istražuju i samostalno koriste određene alate kako bi pronašli rešenja za različite teme.
U završnom delu, mladi su se upoznali sa različitim digitalnim alatima za samoorganizaciju i imali priliku da samostalno koriste jedan od alata i pokušaju da organizuju svoju narednu nedelju zarad veće produktivnosti.
Pažljivo sa informacijama na internetu!
U okviru druge radionice mladi su imali priliku da usavrše svoja znanja u oblasti medijske pismenosti.
Za početak, kroz grupni rad, na osnovu svojih iskustava i mišljenja predstavili su šta to po njihovom mišljenju jeste, a šta nije medijska pismenost. Upoznali su se sa pojmom medijske pismenosti, medijima koji su danas aktuelni, saznali kako to mas-mediji utiču na javnost, saznali zašto su značajne informacije za medije, dok su kroz zajedničku aktivnost uvideli koliko je značajno da se informacija od prvog do poslednjeg korisnika prenese što tačnije kako u suštini ne bi izgubila značaj i smisao.
U nastavku, učesnici su se upoznali sa pojmom Fake news, kroz nekoliko primera mogli detaljno da vide na koji se to način lažne vesti plasiraju i munjevitom brzinom šire internetom. Da bi prevazišli ovakav tip vesti, učesnici su se upoznali sa nekoliko vrlo značajnih digitalnih alata za pronalaženje i proveru manipulacija na fotografijama, zatim za proveru različitih informacija i konkretnih podataka, kao i za proveru informacija o veb-stranicama i nalozima.
Na kraju radionice, mladi su imali prilike da se malo bliže upoznaju sa time zašto su vesti značajne, koji su to elementi koje bi svaka vest trebalo da sadrži, zašto je svaki element vesti značajan, ali i da u grupama, na osnovu istraživanja i svoje kreativnosti, napišu kratke vesti za različite teme koje su odabrali.
Društvene mreže iz drugog ugla
Treća radionica obuhvatila je nešto što je mladima danas najpribližnije a to su društvene mreže. Međutim, ovoga puta učesnici su imali priliku da društvene mreže upoznaju na malo drugačiji način.
Za početak su učesnici samostalno procenjivali koliko oni koriste društvene mreže dnevno, a zatim u radu po grupama predstavili kako se to po njihovom mišljenju društvene mreže koriste u privatne i poslovne svrhe. Nakon što su se upoznali sa značajem društvenih mreža iz drugog ugla, kroz nekoliko primera videli su i na koji način se društvene mreže koriste kroz aktivizam.
Zatim su imali priliku da se upoznaju sa algoritmom društvenih mreža i uvide kako on to radi za svakog korisnika posebno. Osim algoritma, učesnicima su predstavljeni i različite marketing aktivnosti, kao i alati za kreiranje digitalnog sadržaja poput mimova, carousel-a i video-sadržaja.
U završnom delu učesnici su u grupama imali priliku da samostalno osmisle i kreiraju različiti digitalni sadržaj za promociju korišćenjem nekih od prethodno predstavljenih digitalnih alata.
Radionice, koje su održane u prostorijama Obrazovno kreativnog centra, pružile se mogućnost mladima da svoje slobodno vreme iskoriste na što bolji način. Učesnicima će kao potvrda učešća na ovim radionicama biti izdati sertifikati kao i youthpass koji predstavlja značajan dokument svim učesnicima Erasmus+ projekata i pravi određeni portfolio za dalje projekte ovakvog tipa.
Tebrizam u narednom periodu za sve mlade u Boru organizuje još dva bloka radionica u okviru kojih će mladi imati priliku da se upoznaju sa procesom kreiranja i montiranja video-sadržaja, kao i celokupnim procesom stvaranja jedne podcast epizode.
Za sve dalje informacije mladi u Boru se mogu informisati na fejsbuk stranici i instagram nalogu Tebrizma.
Atmosferu sa prve tri Erasmus+ radionice Tebrizma možete videti u narednoj galeriji.
Projekat “Otključavanje mogućnosti: Osnaživanje omladine kroz digitalno opismenjavanje i aktivno učešće u zajednici” je sufinansiran od strane Evropske unije, kroz Erasmus+ program.