Nažalost, ni “ležeći policajci” ali ni osvetljeni i obeleženi pešački prelazi pored osnovnih škola u Boru izgleda nisu bili dovoljni kako bi sprečili da dva učenika budu povređena nakon što su na njih naleteli automobili.
Neprilagođena brzina, klizav kolozov, teži uslovi vožnje u jesenjem i zimskom periodu, izgleda da nisu dovoljno upozorenje za oprezniju vožnju vozača u Boru.
U dva zasebna incidenta, u večernjim časovima nakon nastave, dva učenika povređena su na pešačkim prelazima pored osnovnih škola “3. oktobar” i “Dušan Radović”.
Prema informacijama učenici su, srećom, zadobili lakše telesne povrede.
Povodom ovakvih slučajeva rađene su mnoge studije širom sveta, a studija rađena 2010. godine u Evropskoj Uniji pokazuje da svaki četvrti nastradali pešak strada na pešačkom prelazu.
Na našem portalu smo u prethodnom periodu već jasno upozoravali da postoje ulice u Boru u kojima saobraćaj nije regulisan na pravi način, izveštavali o mišljenjima koja su naši sugrađani dali kada je u pitanju bezbednost mladih u saobraćaju u Boru, a pored toga, u 35. epizodi podcast-a “Šta ima?” master inženjer saobraćaja Igor Velić je upravo govorio o bezbednosti mladih u saobraćaju u Boru i dotakao se nebezbednosti koja upravo vlada pored osnovnih škola i obdaništa.
Da ovakav slučaj nije nešto što se prvi put dešava u Boru, potvrđuje i činjenica da je 2016. godine momak od osamnaest godina, usled neprilagođene brzine, na trotoaru kod osnovne škole “Dušan Radović” pokosio nekoliko učenica koje su pukom srećom uspele da izbegnu tragični ishod i prođu sa lakšim ili nešto težim povredama.
Ova saobraćajna nesreća nažalost samo potvrđuje činjenicu da su deca i mladi, kao predstavnici najosetljivije kategorije, jedni od najugroženijih učesnika u saobraćaju o čemu govore i brojne statistike i istraživanja.
Izvor informacija i slika za tekst: Ist Media
Rad medija Tebrizam podržava Švedska u okviru programa Beogradske otvorene škole „Mladi i mediji za demokratski razvoj“.